Années de pèlerinage, 1st Year ('Suisse'), suite for piano, S. 160 (LW A159): Chapelle de Guillaume Tell
Années de pèlerinage, 1st Year ('Suisse'), suite for piano, S. 160 (LW A159): Au lac de Wallenstadt
Années de pèlerinage, 1st Year ('Suisse'), suite for piano, S. 160 (LW A159): Pastorale
Io tacerò, ma nel silenzio mio, madrigal for 5 voices (Book 4), W. 4/21
Années de pèlerinage, 1st Year ('Suisse'), suite for piano, S. 160 (LW A159): Au bord d'une source
Années de pèlerinage, 1st Year ('Suisse'), suite for piano, S. 160 (LW A159): Orage
Invan dunque, o crudele, madrigal for 5 voices (Book 4)
Années de pèlerinage, 1st Year ('Suisse'), suite for piano, S. 160 (LW A159): Vallée d'Oberman
Non t'amo, o voce ingrata, madrigal for 5 voices (Book 3), W. 3/43
Années de pèlerinage, 1st Year ('Suisse'), suite for piano, S. 160 (LW A159): Eglogue (Hirtengesang)
Années de pèlerinage, 1st Year ('Suisse'), suite for piano, S. 160 (LW A159): Le Mal du Pays
Années de pèlerinage, 1st Year ('Suisse'), suite for piano, S. 160 (LW A159): Les cloches de Genève (Nocturne)
Track Listings (12) - Disc #2
Années de pèlerinage, 2nd Year ('Italie'), suite for piano, S. 161 (LW A55): Sposalizio
Années de pèlerinage, 2nd Year ('Italie'), suite for piano, S. 161 (LW A55): Il Penseroso
Années de pèlerinage, 2nd Year ('Italie'), suite for piano, S. 161 (LW A55): Canzonetta del Salvator Rosa
Amor i ho molti et molt'anni pianto, madrigal for 5 voices
Années de pèlerinage, 2nd Year ('Italie'), suite for piano, S. 161 (LW A55): Sonetto 47 del Petrarca
Années de pèlerinage, 2nd Year ('Italie'), suite for piano, S. 161 (LW A55): Sonetto 104 del Petrarca
Années de pèlerinage, 2nd Year ('Italie'), suite for piano, S. 161 (LW A55): Sonetto 123 del Petrarca
Années de pèlerinage, 2nd Year ('Italie'), suite for piano, S. 161 (LW A55): Après une lecture de Dante (Fantasia quasi Sonata)
Così nel mio parlar voglio esser aspro, madrigal for 5 voices (Il nono libro de madrigali a 5 voci)
Venezia e Napoli II (3), for piano (Années, supplement to II), S. 162 (LW A197): Gondoliera (La biondina in gondoletta. Canzone del C
Venezia e Napoli II (3), for piano (Années, supplement to II), S. 162 (LW A197): Canzone (Nessun maggior dolore. Canzone del gondolie
Venezia e Napoli II (3), for piano (Années, supplement to II), S. 162 (LW A197): Tarantella
Track Listings (10) - Disc #3
Dura legge d'Amor ma benché obliqua, madrigal for 5 voices (Il nono libro de madrigali a 5 voci)
Années de pèlerinage, 3rd Year, suite for piano, S. 163 (LW A283): Angélus! (Prière aux anges gardiens)
Années de pèlerinage, 3rd Year, suite for piano, S. 163 (LW A283): Aux cyprès de la Villa d'Este, No. 1 Thrénodie
Années de pèlerinage, 3rd Year, suite for piano, S. 163 (LW A283): Aux cyprès de la Villa d'Este, No. 2 Thrénodie
Années de pèlerinage, 3rd Year, suite for piano, S. 163 (LW A283): Les jeux d'eaux à la Villa d'Este
Asciugate i begli occhi, madrigal for 5 voices (Book 5), W. 5/57
Années de pèlerinage, 3rd Year, suite for piano, S. 163 (LW A283): Sunt lacrymae rerum (En mode hongrois)
Années de pèlerinage, 3rd Year, suite for piano, S. 163 (LW A283): Marche funèbre (En mémoire de Maximilien I)
Années de pèlerinage, 3rd Year, suite for piano, S. 163 (LW A283): Sursum corda (Erhebet Eure Herzen)
Peccantem me quotidie, motet for 5 voices, W. 8/36
Franz Liszt s years of pilgrimage are more than a journey through Switzerland and Italy they are also a musical journey through time — and, ultimately, through the composer s own self. Outstanding German pianist Ragna Schir... more »mer pays respectful visits to these individual
places with profound affinity for the complicated spiritual world of the Abbé Liszt. Links to the Renaissance are underscored by the
madrigals of Gesualdo and Marenzio, sung by the Amarcord Ensemble.« less
Franz Liszt s years of pilgrimage are more than a journey through Switzerland and Italy they are also a musical journey through time
and, ultimately, through the composer s own self. Outstanding German pianist Ragna Schirmer pays respectful visits to these individual
places with profound affinity for the complicated spiritual world of the Abbé Liszt. Links to the Renaissance are underscored by the
madrigals of Gesualdo and Marenzio, sung by the Amarcord Ensemble.