Beatrice Di Tenda: Atto Primo, Scena 1: Tu, Signor! Lasciar Si Presto Cosi Splendida Assemblea? - Ambrosian Opr Chor/John McCarthy/Cornelius Opthof
Beatrice Di Tenda: Atto Primo, Scena 1: Ah! Non Pensar Che Pieno Sia Nel Poter Diletto - Josephine Veasey/Cornelius Opthof/Ambrosian Opr Chor/John McCarthy
Beatrice Di Tenda: Atto Primo, Scena 2: Silenzio E Notte Intorno - Josephine Veasey/Luciano Pavarotti
Beatrice Di Tenda: Atto Primo, Scena 2: Si: Rivale... Rival Regnante - Josephine Veasey/Luciano Pavarotti
Beatrice Di Tenda: Atto Primo, Scena 3: Respiro Io Qui - Joan Sutherland/Ambrosian Opr Chor/John McCarthy
Beatrice Di Tenda: Atto Primo, Scena 3: Ma La Sola, Ohime! Son Io - Joan Sutherland/Ambrosian Opr Chor/John McCarthy
Beatrice Di Tenda: Atto Primo, Scena 3: Ah! La Pena In Lor Piombo Dell'amor - Joan Sutherland/Ambrosian Opr Chor/John McCarthy
Beatrice Di Tenda: Atto Primo, Scena 3: Vedi? La Tua Presenza Fugge Sdegnosa - Joseph Ward/Cornelius Opthof/Joan Sutherland
Beatrice Di Tenda: Atto Primo, Scena 3: E Quali? Quali? Spergiura! Ingrata - Cornelius Opthof/Joan Sutherland
Beatrice Di Tenda: Atto Primo, Scena 3: Qui Di Ribelli Sudditi Soffri Le Mire Audaci - Cornelius Opthof/Joan Sutherland
Beatrice Di Tenda: Atto Primo, Scena 4: Lo Vedeste? - Ambrosian Opr Chor/John McCarthy
Beatrice Di Tenda: Atto Primo, Scena 4: Il Mio Dolore, E L'Ira, Inutil Ira, S'asconda A Tutti - Joan Sutherland/Luciano Pavarotti
Beatrice Di Tenda: Atto Primo, Scena 4: Parti... - Deh! Perdona - Joan Sutherland/Luciano Pavarotti/Josephine Veasey/Cornelius Opthof/Joseph Ward/Ambrosian Opr Chor..
Track Listings (12) - Disc #2
Beatrice Di Tenda: Atto Primo, Scena 4: Ah! Tal Onta Io Meritai - Joan Sutherland/Josephine Veasey/Cornelius Opthof/Luciano Pavarotti/Joseph Ward/Ambrosian Opr Chor..
Beatrice Di Tenda: Atto Secondo, Scena 1: Lassa! E Puo Il Ciel Permettere Questo Giudizio Infame! - Ambrosian Opr Chor/John McCarthy
Beatrice Di Tenda: Atto Secondo, Scena 1: Omai Del Suo Destino Arbitra Solo Esser Deve La Legge - Cornelius Opthof/Joseph Ward
Beatrice Di Tenda: Atto Secondo, Scena 1: Oh, Troppo A Mie Preghiere Sordo Orombello! - Joseph Ward/Josephine Veasey/Cornelius Opthof/Luciano Pavarotti/Ambrosian Opr Chor/John McCarthy
Beatrice Di Tenda: Atto Secondo, Scena 1: Orombello! - Oh Voce! E Dessa!... - Joan Sutherland/Luciano Pavarotti/Josephine Veasey/Joseph Ward/Cornelius Opthof/Ambrosian Opr Chor..
Beatrice Di Tenda: Atto Secondo, Scena 1: Al Yuo Fallo Ammenda Festi - Joan Sutherland/Luciano Pavarotti/Cornelius Opthof/Josephine Veasey/Joseph Ward/Ambrosian Opr Chor..
Beatrice Di Tenda: Atto Secondo, Scena 1: Filippo! - Tu! Ti Appressa... - Josephine Veasey/Cornelius Opthof
Beatrice Di Tenda: Atto Secondo, Scena 1: Rimorso In Lei? - Cornelius Opthof/Joseph Ward/Ambrosian Opr Chor/John McCarthy
Beatrice Di Tenda: Atto Secondo, Scena 1: Qui M'accolse Oppresso, Errante - Cornelius Opthof//Ambrosian Opr Chor/John McCarthy
Beatrice Di Tenda: Atto Secondo, Scena 2: Prega. Ah No, Non Sia La Misera Nel Suo Pregar Turbata - Ambrosian Opr Chor/John McCarthy
Beatrice Di Tenda: Atto Secondo, Scena 2: Qui M'accolse Oppresso, Errante - Joan Sutherland/Josephine Veasey/Luciano Pavarotti/Joseph Ward/Ambrosian Opr Chor/John McCarthy
Beatrice Di Tenda: Atto Secondo, Scena 2: Ah! Se Un' Urna E A Me Concessa - Joan Sutherland/Joseph Ward/Ambrosian Opr Chor/John McCarthy
Track Listings (14) - Disc #3
Norma: Sinf - LSO/Richard Bonynge
Norma: Atto Primo, Scena 1: Intro - Ite Sul Colle, O Druidi - Richard Cross/London Sym Chor
Norma: Atto Primo, Scena 1: Svanir Le Voci! - John Alexander/Joseph Ward
Norma: Atto Primo, Scena 1: Meco All'altar Di Venere Era Adalgisa In Roma - John Alexander/Joseph Ward/London Sym Chor
Norma: Atto Primo, Scena 1: Me Protegge, Me Difende Un Poter Maggior Di Loro - John Alexander/Joseph Ward/London Sym Chor
Norma: Atto Primo, Scena 1: Norma Viene - London Sym Chor
Norma: Atto Primo, Scena 1: Sediziose Voci, Voci Di Guerra - Joan Sutherland/Richard Cross/London Sym Chor
Norma: Atto Primo, Scena 1: Casta Diva, Che Inargenti Queste Sacre Antiche Piante - Joan Sutherland/Richard Cross/London Sym Chor
Norma: Atto Primo, Scena 1: Fine Al Rito - Joan Sutherland/Richard Cross/London Sym Chor
Norma: Atto Primo, Scena 1: Ah! Bello A Me Ritorna Del Fido Amor Primiero - Joan Sutherland/Richard Cross/London Sym Chor
Norma: Atto Primo, Scena 1: Sgombra E La Sacra Selva, Compiuto Il Rito - Marilyn Horne
Norma: Atto Primo, Scena 1: Deh! Proteggimi, O Dio! - Marilyn Horne
Norma: Atto Primo, Scena 1: Eccola! Va, Mi Lascia, Ragion Non Odo - John Alexander/Marilyn Horne
Norma: Atto Primo, Scena 1: Va, Crudele, Al Dio Spietato Offri In Dono Il Sangue Mio - John Alexander/Marilyn Horne
Track Listings (11) - Disc #4
Norma: Atto Primo, Scena 2: Vanne, E Li Cela Entrambi - Joan Sutherland/Yvonne Minton
Norma: Atto Secondo, Scena 3: Ne Compi Il Rito, O Norma? Ne La Vittima Accenni? - Richard Cross/Joan Sutherland/Yvonne Minton/John Alexander/London Sym Chor
Norma: Atto Secondo, Scena 3: In Mia Man Alfin Tu Sei - Joan Sutherland/John Alexander
Norma: Atto Secondo, Scena 3: Gia Mi Pasco Ne' Tuoi Sguardi - Joan Sutherland/John Alexander
Norma: Atto Secondo, Scena 3: Dammi Quel Ferro - Che Osi? Scostati - John Alexander/Joan Sutherland/Richard Cross/London Sym Chor
Norma: Atto Secondo, Scena 3: Qual Cor Tradisti, Qual Cor Perdesti Quest'ora Orrenda Ti Manifesti - Joan Sutherland/John Alexander/Richard Cross/London Sym Chor
Norma: Atto Secondo, Scena 3: Norma! Deh! Norma, Scolpati! - Richard Cross/London Sym Chor/Joan Sutherland/John Alexander
Norma: Atto Secondo, Scena 3: Deh! Non Volerli Vittime Del Mio Fatale Errore - Joan Sutherland/John Alexander/Richard Cross/London Sym Chor
Track Listings (13) - Disc #6
I Puritani: Parte Prima, Scena 1: All'erta! All'erta! L'alba Appari - Piero De Palma/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
I Puritani: Parte Prima, Scena 1: O Di Cromwell Guerrieri - Piero De Palma//Joan Sutherland/Pierre Duval/Renato Capecchi/Ezio Flagello/Chor Del Maggio Musicale
I Puritani: Parte Prima, Scena 1: Or Dove Fuggo Mai? - Renato Capecchi/Piero De Palma
I Puritani: Parte Prima, Scena 1: Ah! Per Sempre Io Ti Perdei, Fior D'amore - Renato Capecchi/Piero De Palma
I Puritani: Parte Prima, Scena 2: O Amato Zio, O Mio Secondo Padre! - Joan Sutherland/Ezio Flagello
I Puritani: Parte Prima, Scena 2: Sai Com'arde In Petto Mio Bella Fiamma Onnipossente - Joan Sutherland/Ezio Flagello/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
I Puritani: Parte Prima, Scena 3: Ad Arturo Onore, Ad Elvira Onore - Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
I Puritani: Parte Prima, Scena 3: A Te, O Cara, Amor Talora Mi Guido Furtivo - Pierre Duval/Ezio Flagello/Giovanni Foiani/Joan Sutherland/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
I Puritani: Parte Prima, Scena 3: Il Rito Augusto Si Compia Senza Me - Giovanni Foiani/Margreta Elkins/Pierre Duval/Ezio Flagello/Joan Sutherland
I Puritani: Parte Prima, Scena 3: Son Vergin Vezzosa In Vesta Di Sposa - Joan Sutherland/Margreta Elkins/Pierre Duval/Ezio Flagello/Giovanni Foiani/Chor Del Maggio Musicale
I Puritani: Parte Prima, Scena 3: Ferma! Invan, Invan Rapir Pretendi Ogni Ben Ch'io Aveva In Terra - Renato Capecchi/Pierre Duval/Margreta Elkins/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
I Puritani: Parte Prima, Scena 3: Dov'e Arturo? - Egli Era Qui - Joan Sutherland/Renato Capecchi/Ezio Flagello/Giovanni Foiani/Piero De Palma/Chor Del Maggio...
I Puritani: Parte Prima, Scena 3: Ma Tu Gia Mi Fuggi? - Joan Sutherland/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
Track Listings (6) - Disc #7
I Puritani: Parte Seconda: Ah Dolor! Ah Terror! - Chor Del Maggio Musicale Fiorentino/Ezio Flagello
I Puritani: Parte Seconda: Cinta Di Fiori E Col Bel Crin Disciolto Talor La Cara Vergine... - Ezio Flagello/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
I Puritani: Parte Seconda: E Di Morte Lo Stral Non Sara Lento - Renato Capecchi/Ezio Flagello/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
I Puritani: Parte Seconda: O Rendetemi La Speme, O Lasciatemi Morir! - Joan Sutherland/Ezio Flagello/Renato Capecchi
I Puritani: Parte Seconda: Vien, Diletto, E In Ciel La Luna! - Joan Sutherland/Renato Capecchi/Ezio Flagello
I Puritani: Parte Seconda: Il Rival Salvar Tu Dei - Ezio Flagello/Renato Capecchi
Track Listings (7) - Disc #8
I Puritani: Parte Terza: Son Salvo, Alfin Son Salvo - Pierre Duval
I Puritani: Parte Terza: A Una Fonte Afflitto E Solo S'assideva Un Trovator - Joan Sutherland/Pierre Duval/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
I Puritani: Parte Terza: Fini... Me Lassa! - Joan Sutherland/Pierre Duval
I Puritani: Parte Terza: Vieni, Vieni Fra Queste Braccia - Pierre Duval/Joan Sutherland
I Puritani: Parte Terza: Ancor S'ascolta Questo Suon Molesto - Pierre Duval/Joan Sutherland/Renato Capecchi/Ezio Flagello/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
I Puritani: Parte Terza: Credeasi, Misera! Da Me Tradita - Pierre Duval/Joan Sutherland/Ezio Flagello/Renato Capecchi/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
I Puritani: Parte Terza: Suon D'araldi? Un Messaggio? - Chor Del Maggio Musicale Fiorentino/Pierre Duval/Renato Capecchi/Ezio Flagello/Joan Sutherland
Track Listings (18) - Disc #9
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 1: Viva! Viva! Viva! Viva! Amina! - Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 1: Tutto E Gioia, Tutto E Festa - Sylvia Stahlman
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 1: Viva Amina! - Chor Del Maggio Musicale Fiorentino/Giovanni Foiani/Sylvia Stahlman
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 1: Care Compagne, E Voi, Teneri Amici - Joan Sutherland/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 1: Sopra Il Sen La Man Mi Posa - Joan Sutherland/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 1: Lo Piu Di Tutti, O Amina, Teco M'allegro - Giovanni Foiani/Joan Sutherland/Sylvia Stahlman/Margreta Elkins/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 1: Perdona, O Mia Diletta, Il Breve Indugio - Nicola Monti/Joan Sutherland/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 1: Prendi: L'anel Ti Dono - Nicola Monti/Joan Sutherland/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 1: Domani, Appena Aggiorni, Ci Recheremo Al Tempio - Nicola Monti/Joan Sutherland/Fernando Corena/Sylvia Stahlman/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 1: Vi Ravviso, O Luoghi Ameni - Fernando Corena/Sylvia Stahlman/Nicola Monti/Margreta Elkins/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 1: Contezza Del Paese Avete Voi, Signor? - Nicola Monti/Fernando Corena/Margreta Elkins/Sylvia Stahlman/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 1: A Fosco Cielo, A Notte Bruna - Chor Del Maggio Musicale Fiorentino/Fernando Corena/Joan Sutherland/Margreta Elkins/Nicola Monti...
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 1: Basta Cosi - Fernando Corena/Margreta Elkins/Nicola Monti/Joan Sutherland/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 1: Son Geloso Del Zefiro Errante Che Ti Scherza - Nicola Monti/Joan Sutherland
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 2: Davver, Non Mi Dispiace D'essermi Qui Fermato - Fernando Corena/Sylvia Stahlman
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 2: Che Veggio? Saria Forse Il Notturno Fantasma? - Fernando Corena/Joan Sutherland
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 2: Oh Ciel! Che Tento? - Fernando Corena/Joan Sutherland
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 2: Osservate! L'uscio E Aperto - Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
Track Listings (15) - Disc #10
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 2: E' menzogna - Nicola Monti/Sylvia Stahlman/Margreta Elkins/Joan Sutherland/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 2: D'un Pensiero E D'un Accento Rea Non Sono - Joan Sutherland/Nicola Monti/Sylvia Stahlman/Margreta Elkins/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Primo, Scena 2: Non Piu Nozze - Nicola Monti/Joan Sutherland/Margreta Elkins/Sylvia Stahlman/Giovanni Foiani/Chor Del Maggio...
La Sonnambula: Atto Secondo, Scena 1: Qui La Selva E Piu Folta Ed Ombrosa - Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Secondo, Scena 1: Reggimi, O Buona Madre - Joan Sutherland/Margreta Elkins
La Sonnambula: Atto Secondo, Scena 1: Vedi, O Madre, E Afflitto E Mesto - Joan Sutherland/Nicola Monti
La Sonnambula: Atto Secondo, Scena 1: Viva Il Conte! - Chor Del Maggio Musicale Fiorentino/Nicola Monti/Joan Sutherland/Margreta Elkins
La Sonnambula: Atto Secondo, Scena 1: Ah! Perche Non Posso Odiarti - Nicola Monti/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Secondo, Scena 2: Lasciami: Aver Compreso Assai Dovresti Che Mi Sei Noioso - Sylvia Stahlman/Giovanni Foiani/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Secondo, Scena 2: De' Lieti Auguri A Voi Son Grata - Sylvia Stahlman/Giovanni Foiani/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Secondo, Scena 2: E Fia Pur Vero, Elvino, Che Alfin Dell' Amor Tuo Degna Mi... - Sylvia Stahlman/Nicola Monti/Fernando Corena/Giovanni Foiani/Margreta Elkins/Chor Del Maggio...
La Sonnambula: Atto Secondo, Scena 2: Lisa Mendace Anch'essa! - Nicola Monti/Margreta Elkins/Sylvia Stahlman/Fernando Corena/Giovanni Foiani/Chor Del Maggio...
La Sonnambula: Atto Secondo, Scena 2: Signor, Che Creder Deggio? - Nicola Monti/Fernando Corena/Margreta Elkins/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Secondo, Scena 2: Oh! Se Una Volta Sola Rivederlo Io Potessi - Joan Sutherland/Fernando Corena/Margreta Elkins/Nicola Monti/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
La Sonnambula: Atto Secondo, Scena 2: Ah! Non Giunge Uman Pensiero Al Contento Ond'io Son Piena - Joan Sutherland/Chor Del Maggio Musicale Fiorentino
"This Bellini box of 10 cds features complete recordings of
La Sonnambula, I Puritani, Norma and Beatrice di Tenda
recorded by Joan Sutherland and husband Richard Bonynge
between 1962 and 1966. The first three were recorded a
second time by the couple with different casts in the 1970s
and 1980s. They are not to be confused with these versions.
Joan Sutherland was at her absolute peak when these recordings
were made. In Sonnambula and Puritani the sound she produces
is utterly awesome - the sheer beauty, purity, range and
virtuosity of the voice are quite simply breathtaking -
these are truly dazzling performances. The casting though
not quite at her level is more than adequate.
In Sonnambula tenor Nicola Monti is light and attractive and
though he cannot go all the way at the top he sings with con-
siderable elegance and charm - bass Fernando Corena has a big
colorful voice and offers a very sympathetic portrayal.
In Puritani tenor Pierre Duval has a strong voice with an
impressive upper register and blends excitingly with Sutherland
in their duets - Renato Capecchi and Ezio Flagello are both
sonorous and offer sturdy performances.
The Norma of 1964 is by now a classic - foremost it preserves
the formidable partnership of Joan Sutherland and Marilyn
Horne at their very peak producing a stream of beautiful and
exciting singing. John Alexander and Richard Cross are well
schooled singers and offer strong support - this is also the
only absolutely complete version sung in the original keys.
The somewhat neglected Beatrice di Tenda is no less worthy
than the other three operas - Sutherland is again on top of
things with beautiful and poised singing while Cornelius Opthof
is appropriately malevolant as Fillipo - as the second couple
we have the fine Josephine Veasey and a young and seductive
Luciano Pavarotti. Richard Bonynge presides over all this with
stylish conducting - the sound is excellent. These operas come
with synopsises but no librettos and Puritani is presented in
a slightly abridged version. If you are an early Sutherland
devotee and/or Bellini lover this box is well worth considering.
"
A great price
06/01/2003
(5 out of 5 stars)
"These are all prime Sutherland recordings. So what are you waiting for? At these prices you should order these at once!Bravissima, diva."
Spectacular
elisrilamore | 12/23/2003
(5 out of 5 stars)
"I've never heard such mind-boggling coloratura in my life!! Joan Sutherland was not human when she sang coluratura. And those spectacular high notes are thrilling beyond imagination!! Thanks to Decca for releasing these spectacular performances in a budget box set! Now we have on record probably the greatest voice in the 20th century.For those wondering what's the uproar about Sutherland. Here's the deal. For most sopranos, if they are loud, they can't sing fast - that is, loud sopranos (dramatic) sopranos cannot do trills, coloratura, etc. properly. And their high notes are limited - maybe up to high D flat or high D - above that they are not singing but sreeching. And if the soprano is fast as a bird (i.e. can do trills, coloratura, sing Queen of the Night and hit all the high F's), they can't sing loud. So if you turn up the orchestra volume, you can't hear them. Sutherland is the one soprano who can sing both loud and fast. She can trill, do coloratura and the orchestra will not drown her out. Also, her high notes are spectacular. Her high F's, high E's, high E flats, high D's, high D flats are spectacularly loud. While human sopranos screech these notes, Sutherland sang them and sang them magnificently above orchestras and choruses at full volume!!A true treasure of the classical catalogue. If you haven't heard sutherland, you haven't heard opera."
A BELLIANIAN SHOWCASE FOR SUTHERLAND
L. Mitnick | Chicago, Illinois United States | 10/26/2005
(5 out of 5 stars)
"All of these recordings are well known. The "Norma" has never been out of the catalogue, but the "Puritani" and "Sonnambula" have not been generally available in this country (I ordered my two sets from Amazon in UK) while the "Beatrice di Tenda" has shown up in shops here in the U.S. Here, all of them are packaged together. Of course, Sutherland later re-recorded "Puritani" and "Sonnambula" with Luciano Pavarotti (not, in my opinion anyway, an especially great improvement over Pierre Duval and Nicola Monti, respectively). I have always had a preference for these earlier versions of "Puritani" and "Sonnambula". Sutherland was, plain and simple, a spectacular singing machine, and she was in the full bloom of her prime on both of them. True, her diction is very strange and vague --- it's hard to hear one single decisive consonant or vowel anyway throughout these four performances. But if you can put this caveat aside, you will hear what is probably the most incredibly perfect singing from a technical point of view. In the "Norma", she is partnered by Marilyn Horne, whose bel canto technique is no less spectacular than Sutherland's. It's quite a partnership. Is Sutherland's Norma comparable to that of Callas'? Can't anwser that question because the ends each sought were completely different. One thing CAN be said -- Sutherland had a much more reliable vocal instrument than Callas did, but Callas, with a much more varied colored voice, was able to bring forth musical and dramatic insights that Sutherland couldn't even hint at. Wouldn't it be great to have these two giants around today? Make no mistake ---- this are great recordings, and anyone interested in operas of the bel canto period should not without these recordings. They're pretty special indeed."
Astonishing set!!
elisrilamore | NY, USA | 02/02/2004
(5 out of 5 stars)
"I was astounded to stumble across this set. Sutherland's recordings are among Decca's greatest treasures. Since she burst into the world scene, she has been THE authority on Bellini. I spent hundreds of dollars buying the full set and it was worth my every penny. Now Decca has it at this budget price. Errrm... DON'T even THINK about not buying it."