Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Plein chant du premier Kyrie, en Taille
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Fugue sur les jeux d'Anches. 2e Couplet
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Recit de Chromhorne. 3e Couplet
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Dialogue sur la Trompette et le Chromhorne. 4e Couplet
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Plein chant. 5e et dernier Couplet
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Pleun jeu Et in Terra pax
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Petitte fugue sur le Chromhorne. 2e Couplet du Gloria
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Duo sur les Tierces. 3e Couplet
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Dialogue sur les Trompettes Clarion et Tierces du GC. et le bourdon avec le l
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Trio a 2 Dessus de Chromhorne et la basse de Tierce. 5e Couplet
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Tierce en Taille. 6e Couplet
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Dialogue sur la Voix humaine. 7e Couplet
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Dialogue en trio du Cornet et de la Tierce. 8e Couplet
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Dialogue sur les Grands jeux. 9e dernier Couplet
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Offertoire sur les Grands jeux
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Plein chant du premier Sanctus en Canon
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Recit de Cornet. 2e Couplet
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Benedictus. Chromhorne en Taille
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Plein chant de l'Agnus Dei, en Basse et en Taille alternativement
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Dialogue sur les Grands jeux. 3e Couplet de l'Agnus
Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: Deo gratias. Petit plein jeu
Track Listings (21) - Disc #2
Mass for the convents, for organ: Plein jeu. Premier Couplet du Kyrie
Mass for the convents, for organ: Fugue sur la Trompette. 2e Couplet du Kyrie
Mass for the convents, for organ: Recit de Chromhorne
Mass for the convents, for organ: Trio a 2 Dessus de Chromhorne et la basse de Tierce. 4e Couplet du Kyrie
Mass for the convents, for organ: Dialogue sur la trompette du grand Clavier, et sur la montre le bourdon et le nazard du positif. 5e
Mass for the convents, for organ: Plein jeu. Premier Couplet du Gloria
Mass for the convents, for organ: Petitte fugue sur le Chromhorne. 2e Couplet.
Mass for the convents, for organ: Duo sur les tierces. 3e Couplet
Mass for the convents, for organ: Basse de Trompette. 4e Couplet
Mass for the convents, for organ: Chromhorne sur la Taille. 5e Couplet
Mass for the convents, for organ: Dialogue sur la voix humaine. 6e Couplet
Mass for the convents, for organ: Trio. Les Dessus sur la tierce et la basse sur la trompette. 7e Couplet
Mass for the convents, for organ: Recit de tierce. 8e Couplet
Mass for the convents, for organ: Dialogue sur les grands jeux. Dernier Couplet
Mass for the convents, for organ: Offertoire sur les grands jeux
Mass for the convents, for organ: Premier Couplet du Sanctus. Plein jeu
Mass for the convents, for organ: Recit de Cornet. 2e Couplet
Mass for the convents, for organ: Elevation. Tierce en Taille
Mass for the convents, for organ: Agnus Dei. Plein jeu
Mass for the convents, for organ: Dialogue sur les grands jeux et dernier Couplet d'Agnus Dei
Mass for the convents, for organ: Deo gratias. Petit plein jeu
The first recording on François Couperin's historical organ in Paris! To persuade and to move--such was the aim of the preachers and church musicians in the 17th century. Bossuet and Bourdaloue gave their orations fro... more »m the pulpit, while Couperin, at the organ of St. Gervais, depicted with strength and conviction the `divers passions' aroused by the liturgy.« less
The first recording on François Couperin's historical organ in Paris! To persuade and to move--such was the aim of the preachers and church musicians in the 17th century. Bossuet and Bourdaloue gave their orations from the pulpit, while Couperin, at the organ of St. Gervais, depicted with strength and conviction the `divers passions' aroused by the liturgy.