S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Sinfonia
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Nuota per ogni parte
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Due nemici all'alma mia
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Cad? Siagrio trafitto
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Fugga il duol
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Mor? la prole
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. E' pur grave una corona
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Sire della citt? sui limitari
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Questa destra ch'? fedel
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Sigismondo alla fine
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Voi furie armatevi
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Ho un certo cor in sen
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Iddio ch'? giusto
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Piet? dall'alto impiro
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Figlio a te della vita il fil recisi
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Quella clamide ch'or ti cinge
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Ecco il nemico oh Dio
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. Festeggiate amiche schiere
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 1. De i nostri acciari il lampo
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 2. Sinfonia
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 2. Nume tu che il ciel governi
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 2. Giungesti a quella meta
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 2. Scaglia fulmini contro me
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 2. Duce poich? ti ? grato
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 2. Non temer ch? la mia fede
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 2. Vo' sperare anco un giorno
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 2. La speranza dice al core
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 2. Si si mio core ardire
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 2. Verdi palme su intrecciate
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 2. E sar? vero oh cieli
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 2. Aure voi di miei sospiri
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 2. Ma qui tra ferrei nodi
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 2. Quest'alma ch'? tuo dono
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 2. Cadesti e al tuo cader
S. Sigismondo, re di Borgogna, oratorio for 5 voices & ensemble: Part 2. Seguir? tue fide scorte
The oratorio as a genre enjoyed particular favor in Bologna, flourishing first in the hands of Giovanni Paolo Colonna (a pupil of Carissimi), and later in those of his worthy Bolognese successors Vitali, Ariosti, Gabrielli... more », Pistocchi, Degli Antonii, and Perti. In 1618 Pope Gregory XV gave the Padri Filippini permission to use the church of S. Maria di Galliera for their devotional activities. Before this time, the Congregazione dell'Oratorio filippino, founded in Bologna in 1615, held its spiritual exercises in the small church of S. Barbara. The musical activities of the Congregation were led by a praefectus musicae, who would have been for the most part an internal member of the Congregation itself.« less
The oratorio as a genre enjoyed particular favor in Bologna, flourishing first in the hands of Giovanni Paolo Colonna (a pupil of Carissimi), and later in those of his worthy Bolognese successors Vitali, Ariosti, Gabrielli, Pistocchi, Degli Antonii, and Perti. In 1618 Pope Gregory XV gave the Padri Filippini permission to use the church of S. Maria di Galliera for their devotional activities. Before this time, the Congregazione dell'Oratorio filippino, founded in Bologna in 1615, held its spiritual exercises in the small church of S. Barbara. The musical activities of the Congregation were led by a praefectus musicae, who would have been for the most part an internal member of the Congregation itself.