Missa 'Sciolto havean dall'alte sponde,' mass for 5 voices & continuo: Kyrie
Missa 'Sciolto havean dall'alte sponde,' mass for 5 voices & continuo: Sinfonia I
Missa 'Sciolto havean dall'alte sponde,' mass for 5 voices & continuo: Christe
Missa 'Sciolto havean dall'alte sponde,' mass for 5 voices & continuo: Sinfonia II
Missa 'Sciolto havean dall'alte sponde,' mass for 5 voices & continuo: Kyrie II
Missa 'Sciolto havean dall'alte sponde,' mass for 5 voices & continuo: Sinfonia III
Missa 'Sciolto havean dall'alte sponde,' mass for 5 voices & continuo: Gloria
Suscitavit Dominus, motet for alto, tenor, bass & continuo
Missa 'Sciolto havean dall'alte sponde,' mass for 5 voices & continuo: Credo
Exurge, cor meum, in cithara, motet for soprano, 2 violins, viole & continuo
Missa 'Sciolto havean dall'alte sponde,' mass for 5 voices & continuo: Sanctus
Missa 'Sciolto havean dall'alte sponde,' mass for 5 voices & continuo: Agnus Dei
Ardens est cor nostrum [meum], motet for soprano, alto, tenor, bass & continuo
Missa 'Sciolto havean dall'alte sponde,' mass for 5 voices & continuo: Ite, missa est
Sciolto havean dall'alte sponde (I naviganti), cantata for 2 sopranos, baritone & continuo: Sciolto havean dall'alte sponde
Sciolto havean dall'alte sponde (I naviganti), cantata for 2 sopranos, baritone & continuo: Eran lingue di tormento
Sciolto havean dall'alte sponde (I naviganti), cantata for 2 sopranos, baritone & continuo: Amor non pił
Sciolto havean dall'alte sponde (I naviganti), cantata for 2 sopranos, baritone & continuo: Due pupille che son nere
Sciolto havean dall'alte sponde (I naviganti), cantata for 2 sopranos, baritone & continuo: Non sperar, folle mio core
Sciolto havean dall'alte sponde (I naviganti), cantata for 2 sopranos, baritone & continuo: Su guancia di rosa
Sciolto havean dall'alte sponde (I naviganti), cantata for 2 sopranos, baritone & continuo: Amor non pił, non pił
Sciolto havean dall'alte sponde (I naviganti), cantata for 2 sopranos, baritone & continuo: Udite, udite, Amanti
Sciolto havean dall'alte sponde (I naviganti), cantata for 2 sopranos, baritone & continuo: Fosco vel copra le stelle
Sciolto havean dall'alte sponde (I naviganti), cantata for 2 sopranos, baritone & continuo: Senza speme di mercede
Sciolto havean dall'alte sponde (I naviganti), cantata for 2 sopranos, baritone & continuo: Chi d'Amor soffre i Martiri
Sciolto havean dall'alte sponde (I naviganti), cantata for 2 sopranos, baritone & continuo: A miei danni, a mia rovina
Sciolto havean dall'alte sponde (I naviganti), cantata for 2 sopranos, baritone & continuo: Chi d'Amor soffre i Martiri
Sciolto havean dall'alte sponde (I naviganti), cantata for 2 sopranos, baritone & continuo: Tacquer gl'Amanti a pena
Sciolto havean dall'alte sponde (I naviganti), cantata for 2 sopranos, baritone & continuo: Amanti, che dite?
The current taste for Carissimi?s secular cantatas has somewhat obscured his sacred music, and Maestro Longhini was struck by the very secular title of a Mass listed among Carissimi?s works. Upon investigation he found it ... more »was based on themes from the previously composed secular cantata, thus the correspondence of names, if not of intent and genre. Le Istitutioni Harmoniche is an Early Music ensemble named after the famous treatise The Art of Counterpoint published in 1558 by Gioseffo Zarlino.« less
The current taste for Carissimi?s secular cantatas has somewhat obscured his sacred music, and Maestro Longhini was struck by the very secular title of a Mass listed among Carissimi?s works. Upon investigation he found it was based on themes from the previously composed secular cantata, thus the correspondence of names, if not of intent and genre. Le Istitutioni Harmoniche is an Early Music ensemble named after the famous treatise The Art of Counterpoint published in 1558 by Gioseffo Zarlino.