La sonnambula, Act 1: "Compagne, temiri amici ....Come per me sereno" (Amina) (Maria Callas, Orchestra del Teatro alla Scala di Milano, Tullio Serafin)
La sonnambula, Act 3: "Oh, se una volta sola ....Ah! non credea mirarti" (Amina) (Maria Callas, Orchestra del Teatro alla Scala di Milano, Tullio Serafin)
Medea, Act 1: "Dei tuoi figli la madre from Medea" (Medea) (Maria Callas, Orchestra del Teatro alla Scala di Milano, Tullio Serafin)
La Vestale, Act 2: "Tu che invoco con orrore" (Julia) (Maria Callas, Orchestra del Teatro alla Scala di Milano, Tullio Serafin)
La Vestale, Act 2: "O nome tutelar" (Julia) (Maria Callas, Orchestra del Teatro alla Scala di Milano, Tullio Serafin)
La Vestale, Act 3: "Caro oggetto" (Julia) (Maria Callas, Orchestra del Teatro alla Scala di Milano, Tullio Serafin)
Track Listings (6) - Disc #5
Macbeth, Act 1: "Nel dì della vittoria ....Vienil t'affretta" (Lady Macbeth, Chorus) (Maria Callas, Philharmonia Chorus, Philharmonia Orchestra, Nicola Rescigno)
Macbeth, Act 2: "La luce langue" (Lady Macbeth) (Maria Callas, Philharmonia Orchestra, Nicola Rescigno)
Orphée et Eurydice, Act 4: "J'ai perdu mon Eurydice" (Orfeo) (Maria Callas, Orchestre National de la Radiodiffusion Française, Georges Prêtre)
Alceste, Act 1: "Divinités du Styx" (Alceste) (/Maria Callas, Orchestre National de la Radiodiffusion Française, Georges Prêtre)
Carmen, Act 1: "L'amour est un oiseau rebelle" (Habanera) [Carmen] (Maria Callas, Orchestre National de la Radiodiffusion Française, Georges Prêtre)
Carmen, Act 1: "Près des remparts de Séville" (Seguédille) [Carmen] (Maria Callas, Orchestra of the Royal Opera House, Covent Garden, Georges Prêtre)
Samson et Dalila, Act 1: "Printemps qui commence" (Dalila) (Orchestre National de la Radiodiffusion Française, Georges Prêtre)
Samson et Dalila, Act 2: "Samson, recherchant ma présence...Amour! viens aider ma faiblesse!" (Dalil (Maria Callas, Orchestre National de la Radiodiffusion Française, Georges Prêtre)
Samson et Dalila, Act 2: "Mon coeur s'ouvre à ta voix" (Dalila) (Georges Prêtre)
Roméo et Juliette, Act 1: "Je veux vivre" (Waltz) [Juliet] (Maria Callas, Orchestre National de la Radiodiffusion Française, Georges Prêtre)
Mignon, Act 2: "Ah, pour ce soir...Je suis Titania" (Polonaise) [Philine] (Maria Callas, Georges Prêtre, Orchestre National de la Radiodiffusion Française)
Le Cid, Act 3: "De cet affreux combat....Pleurez, mes yeux" (Chimène) (Maria Callas, Georges Prêtre, Orchestre National de la Radiodiffusion Française)
Louise, Act 3: "Depuis le jour où je me suis donnée" ( Louise) (Orchestre National de la Radiodiffusion Française/Georges Prêtre/Maria Callas)
Track Listings (7) - Disc #8
Iphigénie en Tauride, Act 2: "O malheureuse Iphigénie!" (Iphigénie) (Maria Callas, Georges Prêtre, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
La Damnation de Faust, Op. 24: "D'amour l'ardente flamme" (Marguerite) (Maria Callas, Georges Prêtre, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Les Pêcheurs de Perles, 'The Pearl Fishers', Act 2: "Ma voila seule......Comme autrefois" (Leïla) (Maria Callas, Georges Prêtre, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Manon, Act 2: "Je ne suis que faiblesse....Adieu, notre petite table" (Manon) (Maria Callas, Georges Prêtre, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Manon, Act 3: "Suis-je gentille ainsi ? ... Je marche sur tous les chemins" (Manon) (Georges Prêtre)
Werther, Act 3: "Werther! Qui m'aurait dit la place... Des cris joyeux (Air des lettres)" [Charlotte (Maria Callas, Georges Prêtre, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Faust, Act 3: "Il était un Roi de Thulé...O Dieu!que de bijoux...Ah! je ris" (Jewel Song) [Marguerit (Maria Callas, Georges Prêtre, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Track Listings (7) - Disc #9
Otello, Act 4: "Mia madre aveva una povera ancella" (Desdemona) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Otello, Act 4: "Piangea cantando" (Willow Song) (Desdemona) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Otello, Act 4: "Ave Maria" (Desdemona)
Aroldo, Act 1: "Ciel, ch'io respiri!...Salvami, salvami tu gran dio" (Mina) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Don Carlo, Act 3: "O don fatale" (Élisabeth) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Aroldo, Act 2: "Oh cielo! Ove son io?" (Mina) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Don Carlo, Act 2: "Non pianger, mia compagna" (Élisabeth) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Track Listings (6) - Disc #10
Scena & Aria: "Ah! perfido", Op. 65 (Maria Callas, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire, Nicola Rescigno)
Don Giovanni, K. 527: "Or sai chi l'onore" (Donna Anna) (Maria Callas, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire, Nicola Rescigno)
Le nozze di Figaro, K. 492, Act 2: "Porgi, amor" (Countess) (Maria Callas, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire, Nicola Rescigno)
Oberon, J. 306, Act 2: "Ocean! thou mighty monster" (Reiza) (Maria Callas, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire, Nicola Rescigno)
Don Giovanni, K. 527, Act 2: "Non mir dir" (Donna Anna) (Maria Callas, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire, Nicola Rescigno)
Don Giovanni, K. 527, Act 2: "In quali eccessi, O Numi!...Mi tradi quell'alma ingrata" (Donna Anna) (Maria Callas, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire, Nicola Rescigno)
Track Listings (6) - Disc #11
La cenerentola, Act 2: "Nacqui all'affanno e al pianto.....Non più mesta" (Angelina) (Maria Callas, Orchestre De La Société Des Concerts Du Conservatoire, Nicola Rescigno)
Guglielmo Tell, Act 2: "S'allontanano alfin..." (Matilde) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
La figlia del reggimento, Act 1: "Convien partir" (Maria) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Semiramide, Act 1: "Bel raggio lusinghier" (Semiramide) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Lucrezia Borgia, Act 1: "Tranquillo di posa...Com'è bello" (Lucrezia Borgia) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
L'Elisir d'amore, Act 2: "Prendi, per me sei libero" (Adina) (Maria Callas, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire, Nicola Rescigno)
Track Listings (9) - Disc #12
I lombardi alla prima crociata, Act 2: "O Madre dal ciel soccorri" (Giselda) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Attila, Act 1: "Liberamente or piangi ... Oh! nel fuggente nuvolo" (Odabella) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Il corsaro, Act 1: "Egli non riede ancora! ... Non so le tetre immagini" (Medora) (Maria Callas, Choeurs et Orchestre de l'Opéra National de Paris, Nicola Rescigno)
Il corsaro, Act 2: "Nè sulla terra creatura alcuna ... talor dal carcere" (Medora) (Maria Callas, Choeurs et Orchestre de l'Opéra National de Paris, Nicola Rescigno)
Il trovatore, Act 1: "Tacea la notte placida ... Di tale amor" (Leonora) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
I vespri siciliani, Act 4: "Arrigo! Ah, parli a un core" (Elena) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Un ballo in maschera, Act 2: "Ecco l'orrido campo ... Ma dall'arido stelo" (Amelia) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Un ballo in maschera, Act 3: "Morrò, ma prima in grazia" (Amelia) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Aida, Act 1: "Ritorna vincitor" (Aida) (Maria Callas, Nicola Rescigno, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire)
Track Listings (9) - Disc #13
Don Giovanni, K. 527, Act 2 : "Non mi dir" (Donna Anna) (Maria Callas, Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino, Tullio Serafin)
Don Giovanni, K. 527, Act 2: "Non mi dir" (Donna Anna) (Maria Callas, Tullio Serafin, Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino)
Macbeth, Act 4: "Una macchia è qui tuttora!" (Lady Macbeth) (Maria Callas, Philharmonia Orchestra, Nicola Rescigno)
Aida, Act 3: "Pur ti riveggo, mia dolce Aida" (Aida, Radamés) (Maria Callas, Franco Corelli, Orchestre de l'Opéra National de Paris, Georges Prêtre)
I lombardi alla prima crociata, Act 1: "Te, Vergin santa" (Viclinda) (Maria Callas, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire, Nicola Rescigno)
Il trovatore, Act 4: "Vanne ... D'amor sull' ali rosee" (Leonora) (Maria Callas, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire, Nicola Rescigno)
I vespri siciliani, Act 4: "Arrigo! Ah, parli a un core" (Elena) (Maria Callas, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire, Nicola Rescigno)
Attila, Act 1: "Liberamente or piangi ... Oh! nel fuggente nuvolo" (Odabella) (Maria Callas, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire, Nicola Rescigno)
Il corsaro, Act 2: Verró ... Ah conforto sol la speme" (Medora) (Maria Callas, Choeurs et Orchestre de l'Opéra National de Paris, Nicola Rescigno)
I lombardi alla prima crociata, Act 1: "Te, Vergin santa" (Viclinda) (Maria Callas, Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire, Nicola Rescigno)
This outstanding collection of studio recitals provides fascinating insights into Maria Calla's career and her unique artistry and musicalitiy. Encompassing the core operatic repertoire for which she was most re... more »vered, as well as roles that she never sang on stage, these recitals demonstrate Callas's exceptional versatility - from bel canto to verismo, dramatic mad scenes to impeccably sung coloratura - and form an integral part of her recorded legacy. The great value of these recitals is magnified by the new transfers made at Abbey Road studios in 2014, using 24-bit 96kHz remastering.« less
This outstanding collection of studio recitals provides fascinating insights into Maria Calla's career and her unique artistry and musicalitiy. Encompassing the core operatic repertoire for which she was most revered, as well as roles that she never sang on stage, these recitals demonstrate Callas's exceptional versatility - from bel canto to verismo, dramatic mad scenes to impeccably sung coloratura - and form an integral part of her recorded legacy. The great value of these recitals is magnified by the new transfers made at Abbey Road studios in 2014, using 24-bit 96kHz remastering.